01 March, 2008

AKHIR KATA

Saya tidak gentar dan telah bersedia untuk menerima ketentuan Allah s.w.t. terhadap masa depan Pulau Duyung. Saya juga ingin menasihati serta menyeru anak-anak saya, sanak saudara yang berketurunan daripada Tok Syeikh Duyung, penduduk Pulau Duyung serta orang ramai agar tidak perlu berdemonstrasi atau menimbulkan huru-hara kerana jika sekiranya Pulau Duyung dan Negeri Terengganu ini bumi yang bertuah, semoga ia di Lindungi Allah s.w.t.

Saya cuma teringat akan doa Abdul Mutthalib ketika Abrahah dan tentera bergajahnya datang hendak menghancurkan Ka’abah lalu diHancurkan oleh Allah s.w.t. dengan menghantar pasukan burung-burung Ababil. Abdul Mutthalib telah bermohon (sebagaimana saya turut bermohon) “Ya Tuhan, tiap orang mempertahankan rumahnya, oleh karena itu pertahankanlah RumahMu (BumiMu ini) !”

No comments: